kolmapäev, 14. jaanuar 2015

Lugu Saatanast, armastusest ja veerevast peast

Lõpetasin just Mihhail Bulgakovi romaani "Meister ja Margarita". Kuigi see on meil koolis hetkel kohustusliku kirjanduse nimekirjas, lisasin selle ka oma Reading Challenge'isse kategooriasse "Raamat, mis on originaalselt kirjutatud teises keeles".

Pean ütlema, et see on üks neist kohustuslikest kirjandustest, mis mulle siiralt meeldinud on. Kuigi raamatus oli KOHUTAVALT palju tegelasi (Siiamaani ei suuda öelda, kes oli nt Varenuhha või Karpov), oli kogu see lugu põnev.

Et raamatut neljapäevaks läbi saada, seadsin endale sihiks iga päev lugeda 4 peatükki (u 60 lk). Täna läksid viimased 9 peatükki (130 lk). No ei suutnud käest panna seda! Ma ei ole kunagi ühtegi sellist raamatut lugenud. Ma ei tea, võibolla ma olen imelik, aga see raamat jättis oma märgi maha minusse.

Kui teos juba algas sellest, kuidas Woland Berliozi surma ennustas ja 20 lk hiljem see juhtuski, olin üpris üllatunud. Ma ei oleks osanud seda üldse oodata. Ja hoopis teistmoodi ka. No ja siis need hüpped minevikku, kus olid tegelasteks sellised inimesed nagu prokuraator Pontius Pilatus, Ješua ja Leevi Matteus... 

Tegelt ka, seda raamatut võiksid küll kõik lugeda.

Ma vist sattusin veidi hoogu nüüd.

See on tohutult hea raamat.

Aitäh!

Kommentaare ei ole: