laupäev, 19. juuli 2014

Tüüpilisemad malevamängud/tegevused

Mõnel on tekkinud küsimus, et mida siis malevas vabal ajal rühaga tehakse või missuguseid mänge mängitakse. Lubasin siis, et teen postituse tüüpilisematest mängudest, mida valdavalt ikka igas malevarühmas igal aastal mängitakse.
 
Nimemängud
1) Rühm jaguneb kaheks ja kükitavad maha. Rühmajuhid hoiavad nende vahel tekki. Kummastki grupist tuleb üks ette ja siis lastakse tekk alla - kumb enne suudab eesoleva nime öelda, saab selle inimese enda gruppi. Eesmärgiks on kõik enda poole saada ja muidugi üksteise nimesid õppida.
2) Kõik seisavad ringis. Üks ütleb oma nime ja teeb sinna juurde mingi liigutuse. Järgmine kordab eelmise nime ja liigutust, ütleb oma nime ja lisab liigutuse. Ringiratas peavad kõik eelnevad järgi tegema ja siis enda oma lisama.
 
Loch Nessi koletis
Kõik panevad silmad kinni ja üks, keda rühmajuht puudutab, on Loch Nessi koletis (tema avab silmad). Pimedad peavad otsima koletist, küsides kõigilt, kelle pimesi leiavad, et kas too on koletis. Kui ta ongi, siis on ta vait ja ei vasta midagi. Leidja võtab end koletisele sappa, käed õlgadel ja avab ka silmad. Mäng lõppeb, kui kõik on Loch Nessi koletise sabas.
 
Maffiamäng
Rahulikum õhtune mäng. Ringisistujatele jagatakse mängukaardid, igaühele üks (eelnevalt välja sorteeritud). Äss-maffia, K-politsei, Q-lits, J-arst, numbrid-linnakodanikud. Kui mängu seletada, veniks väga pikale, aga põhimõte on selles, et "öösel" avavad A, K, Q ja J kordamööda silmad. Maffia valib, keda ta tapab, politsei valib, keda kahtlustab, arst valib kellegi keda ravida ja lits teeb kellegi õnnelikuks. "Hommikul" ütleb mängujuht, kes tapeti, keda raviti ja keda rahuldati ja siis külarahvas peab arutama ja süüdistama, kes võiks maffia olla. Igas ringis hääletatakse üks inimene välja, keda arvatakse, et on maffia. Mäng võib lõppeda kahte moodi - maffia võidab (kõik teised on surnud) või külarahvas võidab (maffiad hääletatakse välja).
 
Vägistamine
See on üks tuntumaid "musimänge". Kõik seisavad ringis. Poisid saavad igaüks ühe paarisnumbri alustades 2-st ja tüdrukud igaüks paaritu. Üks läheb ringi keskele ja hüüab välja ühe paaris ja ühe paaritu numbri. Kui keskel on tüdruk, siis väljahüütud poiss peab talle põsele musi tegema ja väljahüütud tüdruk peab teda takistama. Kui keskel poiss, siis vastupidi. See, kes võidab, jääb ringi keskele (musitajal õnnestub musi teha või suudab teine ta ringist välja viia).
 
Mõrvamäng
Kõigile jagatakse paberilipikud, kus on kellegi nimi peal. Selle, kelle nime saad, pead sa ära tapma (alustatakse tavaliselt kallistusega). Tappa saab teist AINULT siis, kui olete kahekesi. Keegi ei tohi pealt näha. Kui suudad ära tappa, saad tema nimesildi endale ja tapad uut ohvrit. Mäng lõppeb, kui viimane on elus. See mäng kestab 24/7 ehk tappa võib näiteks vetsuukse taga varitsedes, hambapesu ajal, duši all, tööle minnes, millal iganes leiad võimaluse kahekesi olla.
 
Salasõbrad
See on armas tegevus, mida peaaegu alati tehakse. Igaüks saab omale paberilipikul nime ja peab selle inimese salasõber olema. Salasõbrale võib panna padja peale kirjakesi, kingitusi, saata kellegi kaudu talle kalli, komplimendi või midagi muud head. Maleva lõpus avaldatakse salasõbrad.
 
Ma ei ole kunagi...
Seistakse ringis ja keegi on keskel. Keskelolija peab ütlema midagi, mida ta kunagi teinud ei ole. Mängida võib kahte moodi - kõik kes ON seda asja teinud, vahetavad kohad või kõik kes POLE seda asja teinud, vahetavad kohad. Kohtade vahetamise ajal peab keskelseisja omale ringis koha leidma ja keskele tuleb uus. See mäng on hea võimalus õppida teisi tundma ja saada nende kohta igausugu fakte teada. Kui noored üksteist juba rohkem usaldavad, võivad need faktid päris põnevaks minna.
 
Rohkem hetkel meelde ei tule, aga neid on hirmus palju tegelikult.

Kommentaare ei ole: