kolmapäev, 6. detsember 2017

Punktivihiku uhke omanik

Punktivihik, originaalselt bullet journal, on üks äge asi, mille valmistamisesse ja täitmisesse on mind "kistud". Hakkasin sellega tegelema siiski täiesti vabatahtlikult.  


Ma ei olegi kindel, kust ma sellest kõige esimesena kuulsin, aga igatahes esimest korda sain sellise asja eksisteerimisest teada septembris. Asi tundus huvitav ja hakkasin uurima, millega tegu. Püüan siinkohal lühidalt kokku võtta, mis asi on bullet journal ja milleks seda kasutatakse. Selle kohta on VÄGA palju videosid ja seletavaid artikleid internetis ka, toksi ainult Youtube'i sisse "what is bullet journal" ja vaata ükskõik millist vastet.

Bullet journali näol on kõige põhimõttelisemalt tegu seguga kalendrist, päevikust, to-do listist ja märkmikust. Teoreetiliselt võib sinna kirja panna ükskõik, mida soovid, aga on mõned sellised tavapärased asjad, mida enamik enda journalisse paneb. Mina otsustasin oma journalit pidada sünnipäevast sünnipäevani, et saaksin enda arengut jälgida eluaastate kaupa.


Asi algab tavaliselt sisukorra ja indeksiga. Siis tuleb yearly spread - terve järgnev aasta on üle kahe lehekülje välja joonistatud ja iga kuu juurde olulisemad sündmused vms asjad kirja pandud. Seejärel monthlyd ja weeklyd. Vastavalt siis iga kuu sündmused ja iga nädala omad.


Kuuvaates on mul lisaks to-do listile veel selle kuu eesmärgid ja mälestused sellest kuust, kuhu kirjutan paar mõtet või seika. Lisaks märgin üles oma unetunde ja iga päeva ilma ja enda üldise tuju. Neid graafikuid on jube põnev  tagantjärgi vaadata ja nende põhjal oma nö "elukvaliteedi taset" hinnata :))

ärge mind maha tehke mu väga kehva unegraafiku pärast :)


Nädalavaated on mul väga erinevad, kuna esiteks ei viitsi ma igaks nädalaks samasugust layouti joonistada ja teiseks on mõnel nädalal (eelkõige koolinädalatel) teistsugused "vajadused" (rohkem ruumi tunniplaani jaoks jne). Aga üldiselt on mul iga päeva jaoks oma kast/ala, kuhu selle päeva tegevused märgin. Püüan igal nädalal mingeid eesmärke kirja panna ja toredamaid mälestusi üles märkida.

Kõige lõbusam osa bullet journalist on minu arvates aga collections. No seal kasutab igaüks oma kujutlusvõimet nii nagu oskab. Minul on seal muuhulgas järgmised asjad: bucketlist järgmiseks eluaastaks (milliseid väiksemaid ja suuremaid asju sooviksin enne oma 23ndat sünnipäeva ära teha), wishlist (milliseid asju sooviksin saada/oleks vaja), raamatud, mida võiks järgmise eluaasta jooksul ära lugeda, filmid, mida vaadata.

raamatud, mida lugeda (värvitud ruutudega on juba loetud)

Pean tunnistama, et nüüdseks olen sellest täiesti sõltuvuses ja ma ei suudaks ilma selleta enam hakkama saada. Seal on mul olemas kõik, mis vaja! Eriti mõnusaks teeb asja see, et kogu sisu on 100% minu enda toodetud, kõik on mu enda kujundatud, joonistatud ja kirjutatud.

Kommentaare ei ole: