neljapäev, 2. mai 2013

Töövarjupäev

Esmaspäeval siis oli töövarjupäev. 12.klassi õpilased kirjutasid eesti keele eksamit, nii et "väiksed" taheti kõik koolist ära saata. Mina olin töövarjupäevaks valinud Tõravere observatooriumi. Esmaspäeval kl 5:20 ärkasin, hommikused toimetused ja siis rongi peale. 3,5 h rongiga Tõraverre, mille jooksul suutsin oma telefoni playlisti läbi kuulata, teisipäevaks koduseid töid teha ja "Jevgeni Oneginit" lugeda.

Kella 10 paiku jõudsin kohale, sealt väike (1,5 km) jalutuskäik observatooriumini. Kõigepealt kohtusime Laurits Leedjärvega, kellega olin ka meilivahetuses olnud. Läksime tema kabinetti ja rääkisime seal juttu igasugu asjadest. Observatooriumist, astronoomiast, minu huvidest jnejne. Siis kuskil 12 paiku läksime kõige suuremat teleskoopi vaatama (Põhjamaade suurim). Ja see oli alles hiiglaslik kolakas!

Käisime Stellaariumist ka läbi ja vaatasime sealseid pilte ja asju, sain kingiks ka kalendri ja mõned postkaardid. Siis käisime söömas kohvikus. Kohviku ukse taga oli lauajalgpall, kus järjekorras ootajad mängida said. Söögilauas kohtusin Tiina Liimets'iga, kellega olin samuti meilivahetuses olnud (Astronoomia Seltsi asjus). Ta tundus hästi tore ja jutukas. Tegelt nad kõik olid seal hästi jutukad ja väga õhinas oma tööst :)

Peale sööki läksingi Tiinaga tema ruumi, kus ta näitas mulle pilte La Palmal asuvast uurimisjaamast, kus ta 1,5 aastat töötas. Ta rääkis palju huvitavaid lugusid ja see kõik tundus nii äge. See uurimisjaam seal asub kustunud vulkaani serva peal ja seal on palju lahedaid teleskoope (nt selline, mis keerleb terve oma majaga, mitte ainult kuppel ei keerle nagu tavalistel teleskoopidel; see teleskoop pani ükskord autole mõlgi sisse :).

Siis mingil hetkel Tiina sokutas mind ühele teisele tudengile Jaanile, kes näitas mulle, mis tema teeb. Ta teeb itelescope.net'i vahendusel taevapilte ja siis töötleb neid graafikuteks ja uurib muutuvaid tähti jne. Ta näitas mulle pikalt-laialt, kuidas see käib ja mida sealt välja saab lugeda. Ta oli ka hästi lõbus ja jutukas.

Lõpuks ma käisin veel ühe vanema teadlase juurest läbi, kes näitas mulle pilte ja rääkis juurde spektraalanalüüsidest. Mind pani tõesti imestama see, kuidas ta peast oskas kohe erinevate joonte kohta öelda, et "see on vesinik" ja "see on räni".

Ja siis oligi aeg koju minna. Jaan tuli minuga koos rongi peale ja sõitis minuga Tartuni koos. Rääkisime veel pikalt juttu ja ta lubas, et näeme augustis astronoomide kokkutulekul, mis sel aastal toimub Tõraveres :) Olen töövarjupäevaga väga rahul!

Kommentaare ei ole: